Obama kampanyası yine tek kelime! |
Obama kampanyası
2008
yılındaki seçimlerden zaferle çıkan Barack Obama kampanyası, her
seviyede siyasi koltuk için yarışan adaylara bir çeşit ders vermişti: ‘Hiç bir
seçimi güçlü bir konumlamaya sahip olmadan ve bu konumlamaya paralel bir
geçmişe sahip olmadan kazanamazsınız!’
Obama’nın 2008’de
kullandığı "Değişim" çok güçlü bir konumlamaydı. Çünkü
o konumlamaya en uygun aday tarafından kullanılmıştı.
Diğer tüm
adaylar beyazken, o siyahtı. Diğerleri yaşlıyken, o gençti. Diğerleri
tanınmışken, o nispeten tanınmayandı. Obama'nın konumlaması ve sloganı belki en
iyi olan değildi, ama en farklı olandı.
Obama ekibi
bu kez, aynı güçte bir konumlama yapmayı başaramadı. Kampanyanın ana sloganı
yine tek bir kelime: Forward / İleri! Ama, bu slogan, ne Obama’nın ilk dönemine
ilişkin bir başarıyı özetleyebiliyor, ne de onu inandırıcı kılıyor. Üstelik
sıkıcı bir iktidar kampanyası sloganı olmaktan öteye gidemiyor. Obama bu yüzden
heyecan yaratamadı.
Romney kampanyası inancı esas alıyor. |
Romney Kampanyası
Mitt
Romney’in sloganı ise "Believe in America / Amerika’ya İnanın."
Slogan ilk bakışta olumlu gibi gözükse de, aslında
olumsuz bir slogan. Çünkü “Amerika’ya inanın” demek, aynı zamanda "Amerika’ya
inanmıyorsunuz" da demek. Doğrusu
Romney’nin bu slogana nasıl izin verebildiğini anlamak zor.
Örneğin bu
slogan ile ilgili aylar önce bir web sitesine post edilmiş bir okur yorumu, Romney’nin
Mormon inancına gönderme yaparak şöyle diyordu: “Sen Amerika’ya gerçekten
inanmıyorsun Mitt, çünkü sen bir Mormon’sun!”
Bu yüzden
muhtemelen, yarın akşam iki sıradan mesajın seçmenlerde yarattığı kararsızlığın
sonuçlarını göreceğiz.
(Milliyet Gazetesi'ne yazdığımız 5 Kasım 2012 tarihli makaleden)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder