Necati Özkan ve Seçim Zamanı

17 Mayıs 2010 Pazartesi

Askeri okulda meğer reklamcılık stratejisi öğrenmişim

Yıllarca askeri eğitim aldım ve fark ettim ki meğer ben reklamcılık okumuşum. Siyaset iletişimcisi ve Öykü Reklam Ajansı’nın Başkanı Necati Özkan 1960 doğumlu. 1981’de Kara Harp Okulu’ndan mezun oldu. Sol görüşlü olduğu gerekçesiyle 1983’te res’en emekli edildi. Bunun üzerine AÜ Hukuk Fakültesi’ne girdi, bir yandan da bir reklam firmasında çalışmaya başladı. Özkan bu bölümü şöyle anlatıyor: “Meğer yıllarca askeri okullarda reklamcık stratejisi öğrenmişim. Çünkü gerçekten de reklamcılığın ve pazarlama dünyasının kullandığı bütün jargon askeri stratejiden ödünç alınmadır ve tamamı İngilizcedir. Bende ikisi de vardı ve hemen iki yıl sonra kendi ajansımı kurdum. Şu anda cirosu itibarıyla Türkiye’nin en büyük 25 ajansından biri.” Bu arada ODTÜ’de işletme mastırı da yapan Özkan siyasi seçim kampanyalarına ilk Necdet Calp’in Halkçı Partisi’ndeki iki adayla başladı. SHP, CHP’yle devam eden seçim kampanyalarının ardından en son Kemal Kılıçdaroğlu’nun İstanbul seçim çalışmasını yürüttü. CHP’nin İstanbul oylarının yüzde 25’ten 36’ya çıktığı seçim sonrasında ABD’deki “Seçimler ve Kampanyalar” adlı bir sektör dergisinden “En heyecan verici siyasi kampanya” ödülü kazandı. Aynı zamanda, siyasi iletişim alanında Obama ve Merkel’in danışmanlarının da aralarında bulunduğu 10 kişilik “Rüya Takımına” seçildi. 2004’ten beri yakınen takip ettiği “Obama’nın Liderlik Sırları” adlı kitabı var. Uluslararası Siyasi Danışmanlar Derneği’nin iki Türk üyesinden biri. Ayrıca Avrupa Siyasi Danışmanlar Derneği Başkan Yardımcısı ve TÜSES’in Yönetim Kurulu üyesi.

Milliyet, Devrim Sevimay ile Soru-Cevap, 17 Mayıs 2010